måndag 28 april 2014

Picknick i vårsolen

Hej vänner!

Roligt att ni tittar in fortfarande. Det har visst blivit lite dåligt med bloggande nu i helgen, därför tänkte jag ge er en uppdatering. I lördags vaknade jag upp hos Oscar tidigt på morgonen och tog därifrån bilen till jobbet för ett extrapass. Därefter åkte jag hem och tillbringade hela lördagen hemma med familjen. Vi satt i solen, pratade om min student och grillade på kvällen tillsammans med farmor. I söndags (igår) bestod hela långa dagen av jobb. Först en extratur 8-11 och sedan ett kvällspass 16-21. Härligt att vara igång på riktigt!

.... Så blev det måndag igen. Min pluggpaus idag blev en mysig picknick i vårsolen med bästis. Jag skar upp lite melon och mango och tog med mig en klase vindryvor och Sophia fixade saft åt oss båda i varsinn flaska. Vi satte oss ner på en gräsplätt och bara var för en stund. Pratade strunt som vanligt och bara umgicks som vi brukar göra.

 
Det är dom där små sakerna i vardagen som gör livet komplett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar