måndag 28 april 2014

En stolt Lisa

Jag är ganska dålig på att berömma mig själv. Berömmer mycket hellre alla andra runt omkring, men idag är det dags.

Mitt samvete har inte hängt med på ett tag. Ångesten har legat tryckt på mina axlar över skitsaker som jag egentligen inte borde tänka på. När jag tänker på ett litet prov kommer alla andra små saker upp i hjärnan och gör mig stressad. Så vad tror ni jag gör åt saken? Jo, jag tar tag i mitt liv. Jag bestämde mig. Vid elva-tiden när jag kom hem satte jag mig vid datorn och fortsatte skriva på en uppsats i ledarskapen som ska vara inne på fredag. Trögt gick det och jag är inte den personen som skriver speciellt snabbt, snarare tvärtom. Vid två-tiden mötte jag upp Sophia för lite picknick och efter det tog jag plats framför skärmen igen i hopp om att få ännu lite till gjort. Pluggade från halv fyra-tiden till fem någon gång, efter det väntade ännu en liten paus - en sväng upp till Intersport och blomsterlandet med mami. Sen när jag kom hem igen körde jag sista rycket och blev äntligen klar, det är ofattbart. Vet inte riktigt vad som flög i mig. Kanske var det min vilja.

Efter att ha suttit och skrivit så länge kände jag att jag behövde ut och röra lite på mig, 3 km blev det även idag. Bra jobbat Lisa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar