söndag 13 april 2014

Förkylning

Lördagen blev fortsatt lugn. Vi spelade kort, "land och stad" och åt pizza. Sedan avslutade jag och Ida kvällen med en promenad till Konsum i hovslätt. Mysigt värre om ni frågar mig. Vi pratade om allt mellan himmel ord jord. Det handlade om alltifrån skolan till hur vi vill göra med vår framtid.

I morse vaknade jag upp med en täppt näsa, så tråkigt. Ont i halsen och näsan, skönt att veta att det är lov då trots allt. Jag ska gå bredvid på äldreboendet på torsdag och fredag, men dagarna fram tills dess ska jag se till att ta det så lugnt som möjligt. Målet med ledigheten är att plugga det som behövs, samt att vara hos Oscar så mycket som det bara går. Vi är hos mig nästintill varje dag i veckorna och nu när tillfälle finns, så ska jag se till att vara där och mysa istället. Jag har pratat om det där lugnet innan. Allt är tyst där, man hör knappt en bil. JAG ÄLSKAR DET.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar