onsdag 9 april 2014

Jag om 5 år

Det som jag tänker dela med mig av nu är lite spännande och inte bara för er som läser utan även för mig själv. Jag tittade precis tillbaka i mitt bloggarkiv och läste några gamla inlägg. Inte trodde jag till exempel att jag skulle ta studenten på PB för två år sedan, då var det en självklarhet att allting skulle äga rum på Sanda med min dåvarande klass. Tänk hur mycket livet förändras hela tiden, utan att man har en blekaste aning. Man utvecklas som person och tar tag i nya utmaningar utan att man egentligen tänker på det. Nu är jag inne i en period där allting är ganska oklart. Snart lämnar jag skolan som har varit en trygghet i 12 år, för att ge mig ut på fri fot. Det är otroligt. För att kunna se vad som händer på min resa och kunna se om det faktiskt blev som jag hade tänkt mig så vill jag dela med mig av fem punkter som jag tror innefattar mitt liv om fem år. Det blir intressant att se om någonting ens blir som jag hade tänkt mig. Tänk när jag tittar in här på min blogg om fem år för att se vad jag för fem år tillbaka trodde att jag skulle vara då. Hur himla spännande? Nu kör vi.
 
När jag är 24 år tror jag att...
 *... jag har tagit mig igenom sjuksköterskeutbildningen på Högskolan i Jönköping.
*... jag har flyttat in i en lägenhet i Jönköping tillsammans med min älskling.
*... jag har eller väntar mitt första barn.
*... jag kommer åka land och rike för att se mina älskade kusiner briljera i basket.
*... lägga mycket energi på mina närmsta som jag träffar mycket även idag - familj som vänner.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar