fredag 18 april 2014

Påsk

När jag var liten var påsk en rolig högtid. Jag och min bror visste vad som väntade oss, nämligen leta påskägg. Jag minns att vi sprang ute och letade överallt med hjälp av lite ledtrådar tills vi äntligen hittade våra smaskiga påskägg. Någon gång målade vi även ägg med vattenfärger vid frukosten. Idag är det lite annorlunda kan man väl säga.

Idag förväntar jag mig knappt något påskägg och ser inte heller påsken som någon speciell högtid eller tradition. Det enda som jag förknippar med påsken idag är födelsedagskalas för min faster, vi brukar nämligen alltid fira henne i samband med påsk och imorgon är det dags igen. Det väntas restaurangkäk och sedan fika hemma hos henne.

 
Mormor och morfar är människor som aldrig sviker. Dom tänker alltid på allt och alla och är så omtänksamma som man bara kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar