måndag 14 april 2014

Heavy rain

Vaknade upp klockan nio med igentäppt näsa. Inte trodde jag att mitt immunförsvar var så har kasst, jag brukar nämligen inte bli sjuk. Jaja, det är bara att bita i det sura äpplet och gilla läget. Min bror var jätteförkyld förra veckan, så det kanske är det jag har åkt på. Slutspekulerat i det!

Igår kväll när mina kusiner hade åkt hem fick jag för mig att spela Heavy rain på playstation 3. Det är en blandning av ett spel och en film. Det handlar om en man vars ena son blir överkörd av en bil och den andre blir kidnappad. Grejen med spelet är att det är som bestämmer hur allting ska utredas med hjälp av fyra karaktärer. Jag väljer deras handlingar och vad dom ska säga i olika lägen. Jag tycker det är superspännande (trots att jag har spelat det innan). 

Det är här framför tvn jag ligger just nu. Jag och Oscar spelar två huvudkaraktärer var och hjälps åt att klura ut hur vi ska gå vidare. Jag är verkligen ingen spelfantast, snarare tvärtom, men det här spelet mina vänner, är faktiskt jätteroligt.


Idag fokuserar jag på att kurera mig.
Ingenting står egentligen på schemat, förutom att ta det lugnt och bara vara. Det kan trots allt vara väldigt skönt ibland. Eller vad säger ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar