fredag 14 mars 2014

Många födelsedagar i mars

Vilken hetsig månad, stressar ihjäl mig efter presenter till mina nära och kära. I måndags firade vi pappa och i helgen är det mormor och mammas tur. Det är väldigt komiskt, bra planering ändå skulle jag vilja säga. Min äldsta kusin Ida fyller samma dag som pappa. Min moster lyckades föda min yngsta kusin Elin på hennes födelsedag (dom fyller dock år sista februari), mormor i sin tur lyckades föda mamma dagen efter sin födelsedag och sist men inte minst fyller jag och min bror år efter varandra. Jag den 20 mars och Martin den 21. Ja, hörrni, ni kanske trodde att det var slut där, men icke. Halva Oscars släkt fyller också år i mars, så jäklar vilket tajt schema det blir. Får se om mitt framtida barn också kommer att födas då, om jag får välja föds det någon annan månad, tycker det räcker med marsbarn hit och dit. Hampus, Oscars bror fyller år två dagar innan mig så honom ska vi också hinna med att fira. Hej å hå, bara att le och vara glad mitt i kaoset. I eftermiddag nu så ska jag iväg på lite presentjakt. Jag har redan fixat med en rolig överraskning till Hampus, hoppas att han blir glad. Det känns åtminstone bra att jag vet att mamma kommer bli glad över sina presenter. Hon är en sån där person som säger någon månad innan sin födelsedag vad hon önskar sig och sen glömmer bort det efter ett tag. Då brukar jag vara snabb och snappa upp det, perfekt! Dags att städa klart rummet för att sedan bege mig mot stan. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar