söndag 30 mars 2014

30 mars

En riktig "sport-dag" i mitt lilla liv, som vanligt på söndagar. Vaknade upp (äntligen) bredvid min favorit vid halv åtta för att sedan åka hem till mig och äta frukost innan matchstart. Mina tjejer spelade sin sista seriematch idag, vilket betyder blandade känslor. På ett sätt är det skönt, bara cupen i maj kvar innan jag får lite uppehåll och kan ägna mig åt lite annat som lockar mig. Å andra sidan är basketen en del av mig, den hänger med mig i min vardag varje vecka. Det blir nog bra hur som helst. Hinner jag ägna lite tid åt annat så betyder det saknad och dessutom extra roligt att komma tillbaka efter sommaruppehållet igen.

Utöver "min" egna match har jag hunnit med två basketmatcher till. Först sekretariatsuppdrag på p16 och efter det ner till sporthallen och sitta sekretariat på herr-matchen. Hej o hå säger jag bara.

Sist men inte minst hann jag åka förbi Rosenlund för att kika på lite fotboll i solnedgången. Mysig söndag om ni frågar mig!

 
Emellan matcherna hann jag åka förbi farfars grav med farmor och pappa. 5 år av saknad idag, älskade farfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar