måndag 3 mars 2014

Livet

Tankarna flyger runt i huvudet, ena stunden handlar det om ekonomi, andra stunden handlar det om skolan. Jag tänker mycket på klassen och vännerna och på min och Oscars framtid tillsammans. Det är alltså med andra ord mycket nu. Jag letar desperat efter jobb och känner mig snålare än någonsin förut, jag brusar upp och blir förbannad på skolan och känner mest att jag inte orkar mer, jag tänker på hur klassen kommer se ut i studenttiderna och jag pratar framtid med ogge. Det är blandade känslor i alla tankar som jag tänker, vissa är positiva och vissa är negativa, men mitt motto är att försöka se positivt på allting och låta allting komma som det kommer. Det blir nog bra, brukar jag alltid tänka. Det är det bästa för stunden, det känns bäst i både hjärtat och magen.

Ikväll befinner jag mig på landet. Det blir inte så ofta längre eftersom Oscar har så konstiga jobbtider nu för tiden och det är tråkigt. Det är ett speciellt lugn här, här kan jag liksom koppla bort allting annat. Jag älskar det. Jag har hunnit promenera och prata om livet med Pernilla, vilket var både givande och härligt. Sen dess har jag bara legat i soffan och tagit det lugnt. Jag tänkte snart lägga mig i sängen och vänta på honom med stort H, jag längtar. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar