tisdag 4 mars 2014

För att jag längtar till våren och sommaren

Jag vill ha vår, jag vill ha sol, jag vill slippa klä på mig alla lager av kläder och bara strosa runt i ett par tunna brallor och en tunn kofta. Det är vad jag vill just nu. Jag har märkt hur mycket bättre jag har mått dom dagarna som det har varit sol ute, vädret påverkar ibland mer än vad man tror.

Trots att sommaren förmodligen och förhoppningsvis kommer att ägnas åt en massa jobb hit och dit så tänker jag ändå njuta av sommaren till fullo. Det spelar ingen roll om jag jobbar helger eller om jag jobbar sena kvällar, jag kommer ändå kunna se det härliga vädret utanför fönstret och bara det kommer få mitt leende att skina upp. Tanken på pengar och att det faktiskt kommer lediga dagar att få spendera dom värderas högst på listan. Jag längtar efter kvällarna på landet, efter promenaderna längsmed hästarna och den stilla sjön. Jag längtar efter grillkvällar med mina närstående och jag längtar efter att ligga på gräset och lyssna till ljuv musik. Jag längtar tills jag kan springa runt i gräset barfota och bara känna hur håret fladdrar i vindarna. Jag längtar efter att plocka blommor och ställa i en vas på bordet och jag längtar efter att sitta ute och gosa med filtar tills natten blir morgon. Jag längtar efter att sitta och planera framtiden med min stora kärlek, jag längtar efter att träffa mina vänner över en drink på piren.

Det finns så mycket att längta efter och jag känner mig så redo, jag är beredd när detta kommer. Med tiden har jag lärt mig att det är just precis dom här småsakerna som gör livet så fantastiskt underbart. Jag minns att jag levde på småsaker hela förra sommaren. Jag kunde vara lycklig i en vecka av att ha fiskat, eller att ha tagit ett kvällsdopp i sjön, för att sedan vandra hem i handduk. Tänk efter du också, jag är säker på att även du uppskattar dom små sakerna som händer i vardagen.

Med en positiv inställning till livet kommer man långt. Så som vårt samhälle ser ut idag kan det ibland vara svårt. Det är svårt att veta vad man ska lyssna på. Mitt tips är att vända dig till dig själv och fråga vad du tycker är det viktigaste i Ditt liv. Gör du någonting som andra tycker att du ska göra, som du själv inte trivs med så kommer du ingenstans. Lär dig att lyssna på dig själv och ta stöd från dina nära och kära. Stor kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar