tisdag 18 mars 2014

Läkarbesök

Hade två ärenden i skolan (fixa en ny utvecklingssamtalstid och lämna in ett busskvitto till expeditionen) och därför valde jag även att gå på min enda lektion för dagen, nämligen sociologi. Efter det rullade bilen till min vårdcentral - läkarhuset. Väl där hade jag ett samtal med en väldigt snäll sköterska som tog så hand om mig, tittade på mig och ställde massor med frågor. Efter att hon hade klämt mig på magen så tyckte om att det var bäst för mig att ta prover, så så fick det bli. Träffade en jättegullig kvinna som skulle sticka mig i armen. Jag passade på och fråga lite om yrket och hur det är att sticka folk, haha så typiskt mig. Känner ändå att jag får passa på att fråga när jag kommer i kontakt med sjukvården eftersom det är inom det området som jag just nu är inne på att läsa vidare till. Hur som helst visade proverna en infektion i kroppen, vad det nu betyder... ska vila vila vila och vila lite till. Försöka äta snällt för magen oså ni vet, dom vanliga råden som man får.

Åt lunch tillsammans med Oscar innan jag åkte vidare till Sophia för lite snack och fika. Jag kan tycka sånna spontana dejter är så himla mysiga. Åkte vidare därifrån till träningen och nu är jag hemma. Jag som trodde att magen var bättre men icke, jag får sluta ha förhoppningar, blir bara besviken... ska fortsätta kurera mig inför morgondagen då en lektion + utvecklingssamtal väntar. Kram på er!

 
Min ådror verkar visst vara svåra att hitta, det tog ett tag tills hon hade en liten, liten rackare. Tur för mig att jag inte är spruträdd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar