torsdag 24 juli 2014

Tankar

Jag tittar på min vänstra hand, på mitt vänstra ringfinger och ser en ring. Ringen som Oscar har gett till mig. Ringen betyder inte att vår kärlek skulle vara starkare nu än förut, men däremot är det ett tecken på att vi vill leva resten av våra liv tillsammans. Det tecknet gör mig så lycklig. Att vi nu har tagit det steget. Värmen i mitt hjärta när min familj och närmsta släkt välkomnar Oscar som en av oss (det hände tidigt, men känns mer på riktigt nu och i ett framtidsperspektiv). Värmen i mitt hjärta när Oscars föräldrar kramar om mig och berättar klart och tydligt att jag alltid är välkommen oavsett vad. Känslan är svår att beskriva, jag menar jag och Oscar har varit tillsammans ett tag och min familj har alltid accepterat honom och tvärtom när det kommer till hans familj och mig, men nu berättar vi för våra nära och kära att vi vill leva resten av våra liv tillsammans med ringen som symbol. Det är faktiskt obeskrivligt. Trots att vi också har våra tjafs, som alla par i hela världen har så är vi säkra på att vi ser en framtid med varandra, vi planerar och fantiserar. 

Jag och Oscar har haft svåra tider, det vet ni. Jag tror alla går igenom någonting svårt någon gång. Att vi lyckades ta oss igenom skiten och börja om på nytt visar hur stor vår kärlek var och är till varandra. Någonstans känns det som att det är menat att det skulle bli vi i slutändan. Min fina Oscar. Världens mest omtänksamma och kramgoaste kille. Jag älskar dig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar