tisdag 29 juli 2014

Framtiden

Skolan är slut och jag är fri, fri som en fågel. Jag kan inte riktigt inse att jag faktiskt inte ska tillbaka dit igen men tanken börjar slå mig allt mer. Jag är alltså vuxen nu och ska mer eller mindre testa mina vingar och se vad livet erbjuder. Jösses. Med tanke på att jag kom långt ner på reserven så planerar jag inte längre för högskolan i höst, nej, jag tänker helt andra banor. Helt plötsligt vill jag jobba och tjäna pengar under detta halvår, jag vill testa mig fram och lära känna mig själv bättre än vad jag redan gör. Planen är att ställa sig i kö på vikarieförmedlingen nu i augusti. Förhoppningsvis får jag ett vikariat på en förskola och får chansen att testa på det ett tag, samtidigt som jag parallellt kommer stå kvar som timvikarie inom äldreomsorgen. Jag har även nämnt högskoleprovet innan, det är tanken att plugga järnet till och utföra i oktober. 

Samtidigt som detta snurrar runt i hjärnan på mig så är det även en annan stor sak som kanske precis håller på att hända. Oscar har fått erbjudandet att hyra en lägenhet på Råslätt, en tvåa på 61 kvadratmeter. Nu är det såklart andra som har fått samma erbjudande, så det är INGET som är bestämt men hur som helst är det visning som gäller imorgon. Lite pirrigt måste jag ändå säga att det är. 

Vi får se var vinden bär mig helt enkelt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar