torsdag 17 juli 2014

Skåååål!



Mysig eftermiddag och kväll med familjen Rygert. God mat, glada barn och paketöppning. Det är härligt att alltid bli välkomnad med öppna armar. Det är människor jag kommer hålla nära resten av mitt liv.

Efter kalaset åkte jag och Oscar till Bottnaryd för att plocka svamp. Hela familjen Swahn var ute och promenerade i skogen tillsammmans med kantarellerna och dom små krypen. Väl hemma blev vi överraskade med förlovningstårta och förlovningspresent. Så fint. Vi skålade och öppnade vårt paket tillsammans, jag och Oscar. I paketet låg ett dubbeltvåffeljärn. Alltså, ett järn som kan grädda två våfflor samtidigt. Jag blev sååå glad och tanken bakom våffeljärnet gjorde mig ännu gladare. "Det som ligger i paketet går i kärlekens mönster". När vi öppnade tog det ett tag att förstå, men när man skär våfflorna i små bitar så bildas det ju små hjärtan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar