söndag 31 augusti 2014

Pluggeliplugg

Nu skulle jag väl säga att min semester är slut. I tre veckor har jag tagit det lugnt, varit spontan och vilat upp mig riktigt ordentligt. Trots att jag inte har något regelbundet eller fast jobb så ska jag ändå sätta igång med vardagen och rutinerna. Jag ska bland annat sätta igång med plugg inför högskoleprovet, ca. två månader har jag på mig nu och jag ska se till att gå in för det. Annars har jag tjejernas träning som skapar lite utav en rutin, dessutom ska jag sätta igång med träningen själv igen. 

Det enda jag kan tänka på just nu är flytten. Alla i vår närhet kallar lägenheten för "er lägenhet" och inte Oscars, som den faktiskt egentligen är. Hälften av mina saker kommer följa med och som det ser ut nu lär jag bo där varannan vecka åtminstone (när han jobbar dag). Vi får se, jag kanske flyttar in fortare än vad jag själv tror eller planerar. Ibland är det nog bättre att inte tänka så mycket utan låta allting flyta på och bli som det blir. Innerst inne längtar jag förstås efter en vardag med Oscar och ett litet krypin som vi kan kalla för "vårt", som vi kan bjuda hem familj och vänner till. Oscar är min andra hälft, det är han verkligen och jag det fram emot en framtid tillsammans med honom. Blir nykär av den tanken. 

Slut på allt snack, dags att ta dag i livet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar