tisdag 26 augusti 2014

Flyttkartonger och löparskor

Ikväll har vi röjt ordentligt här hemma i radhuset, eller JAG har gjort det, mest bara för att jag tycker att det är roligt. Jag har varit uppe på vinden och tagit ner alla grejer jag har samlat på mig den senaste tiden och packat ihop allting i nya kartonger. Nu är mitt golv tjockt av flyttkartonger, fyra lyckades jag fylla tillslut. I en ligger det kastruller, grytor, brödrost och annan elektronik som används i köket. I en annan ligger det porslin i, tallrikar, skålar och bestick. I den tredje ligger det handdukar, lakan, påslakan och örngott. Och i den fjärde kartongen fick Oscars inköp ligga. Där ligger det tvättmedel, sköljmedel, allrengöring, disktrasor, diskställ osv osv. Visst är jag ute i god tid, men eftersom jag tycker att det är ett nöje så spelar det ingen roll, bara skönt att ha det gjort. Imorgon ska dom fyllda kartongerna bäras upp på vinden igen och sen är det bara att plocka ner dom när det är flyttdags!! 

Hur som helst, imorgon är det löning för min del. WOHO säger Lisa då. Jag ska äntligen unna mig ett par ordentliga löparskor. Nu har jag vilat från träning i drygt en vecka pga. stukad fot. Med ett par nya skor så blir allt susen igen (hoppas jag). Let's go!


Mimmi ville vara med uppe på vinden. Hon tog en powernap under tiden jag plockade bland alla kartonger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar