onsdag 17 september 2014

Två veckor, fjorton dagar


 
Idag är det onsdag igen, vilket betyder att det endast är två veckor kvar tills Oscar får nyckeln till lägenheten. Som jag längtar, som vi längtar. Varje kväll innan vi somnar pratar vi om någonting som har med den kommande flytten att göra.
 
Jag pratar som om det är vi som ska flytta tillsammans, när det egentligen bara är Oscar som ska stå på lägenheten till en början. När jag försöker förklara för mina nära och kära runt omkring att jag ska ta med mig hälften av alla saker dit och bo där på halvtid till en början så skrattar alla bara åt mig. "Lisa du kommer vara där hela tiden" osv osv. Vi får se hur det blir helt enkelt. Jag är spänd och förväntansfull. Under dom sista åren har jag och Oscar försökt samla på oss så mycket som möjligt under födelsedagar och julaftnar (saker till ett blivande hem alltså). Stekpanna, kastruller, tallrikar, slevar, bunkar, knivar, bestick, våffeljärn, mack-grill, brödrost, kaffebryggare, strykjärn, golvmopp, sängkläder, handdukar, täcken, kuddar mm. Som ni säkert minns var vi även i Ullared för ett tag sedan och inhandlade basic saker som behövs i vardagen så som tvättmedel, sköljmedel, galjar, schampoo, handtvål, fryspåsar, folie, matta, strykbord, torkställning, toaborste, tandkräm, disktrasor mm. Det känns alltså som om det mesta redan finns, i alla fall till en början. Oscars säng ska med och likaså bokhyllan som befinner sig i Oscars nuvarande rum, en soffa är inhandlad, tv-bänken som vi målade för ett tag sedan är färdig, tv finns och även ett matsalsbord. Det som är kvar i möbel-väg skulle vara ett soff-bord, stolar till matsalsbord och sängbord. Annars är det gardiner, lampor, krukor, växter och tavlor som ska inhandlas, men det är lättare att inhandla senare när det andra har kommit på plats. Någonting som även är nödvändigt är en dammsugare, men det har ryktats om att Oscars föräldrar hade tänkt köpa det i inflyttningspresent. LÄNGTAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar