torsdag 4 september 2014

Tankar

Vilken underbar dag i skogen. Jag har njutit av exakt varje minut. Tystnaden och för att inte prata om vädret, helt fantastiskt. Vi stannade precis intill en sjö, parkerade bilen och började promenera in i skogen. Jag älskar naturen och skulle lätt kunna vara ute såhär oftare utan att bli uttråkad. Någonting jag drömmer om är att mina (förhoppningsvis) framtida barn ska få spendera massor av tid i naturen. Att vi ska åka ut till små ställen runt omkring och promenera. Ta med oss mat och fika och tillbringa en hel dag utomhus, ja, bara vara helt enkelt. 

Sedan jag och Oscar blev tillsammans så har jag fått en ny relation till skogen, tack vare att han bor granne med en. Huset är i princip omringad av skog och natur. Det är så fridfullt. Jag och Oscar pratar ibland om var vi skulle vilja bo i framtiden. Än så länge är vi överens om att ingen vill bo mitt inne i centrum, det går bort direkt. Jag har vuxit upp på ett fantastiskt område med massor av barnfamiljer. Jag har haft min dagmamma nära och likaså mina vänner. Vi har kunnat cykla till varandra på en minut och leka på ställen runt omkring. Bygga kojor i "mini-skogen", spela fotboll på den lilla fotbollsplanen osv osv. Det har varit helt perfekt. Alltid var det någon ute som ville hitta på någonting, det blev spontant och man kände sig aldrig ensam. Jag hade inte kunnat vuxit upp på ett tryggare område. 

Min dröm är dock en villa (jag själv bor i radhus) med en stor trädgård där barnen kan springa runt och känna sig fria. Jag vill kombinera ihop allting. En fin villa, avlägset fast ändå nära till samhället så som affärer, skola mm. Detta är någonting som ofta upprepas i mitt huvud. Jag drömmer om att bilda familj. Jag drömmer inte om att göra karriär, inte alls. Jag vill utbilda mig, stadga mig, se till så att ekonomin håller, se till att relationen är stabil, men efter det är en familj mer än välkommet. Det är många nu för tiden som ska göra karriär, det är nästan det enda jag hör runt omkring mig. Jag är tvärtom. Jag strävar efter en stabil utbildning och ett jobb där jag trivs, i syfte att kunna bilda familj. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar