söndag 7 september 2014

Kräftor och fruktsallad

Härlig söndag hörni! På eftermiddagen bar det iväg hem till Oscar där kräftor väntade. Pernilla hade bakat scones också, sååå gott. Nybakade scones med smör, marmelad och ost. Nu sitter vi här hemma igen och tittar på golf. Mamma hade gjort fruktsallad, så nu sitter vi här och äter igen..... Äta, äta, äta. Det känns ibland som om det är det enda man gör, men gott är det. 

Jag vill krypa ner i sängen och kramas med min andra hälft, hoppas att han är på det förslaget. Imorgon väntar utflykt med Pernilla, vi ska till Gällstad (lager 157) och shoppa. Det gäller att utnyttja sina lediga dagar!! 

Vill lägga till en parantes som jag tycker är rolig. Under min uppväxt har folk blivit faschinerade över att min mormor och farmor heter likadant (Birgitta). Nåja, så häftigt är det väl ändå inte.... har jag tänkt. Men nu är jag förlovad med Oscar, vars mamma heter Pernilla (likadant som min mamma). Tänk vad roligt att detta håller på att gå i arv, hehe. Att mina barn troligtvis också kommer att ha en mormor och farmor som heter likadant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar