måndag 29 september 2014

Jag lever

Hej på er trogna läsare! Bloggen hamnade visst lite i bakgrunden när helgen visade sig ha så mycket att erbjuda. I lördags hjälpte jag mamma med basketskolan, var och åt lunch på Georges i samband med möte och hela kvällen spenderades sedan på Olearys. Jag tänkte att vi skulle sitta inne på restaurangen i några timmar, för att sedan åka hem igen men det blev längre än jag tänkt. Vi satt där och åt och pratade i hela sex timmar. Först blev det middag och sedan lyxade vi till det med efterrrätt, så himla fint. Sådant som man måste unna sig själv ibland tycker jag. Framåt kvällen fick vi även besök av Oliwer som var hungrig efter flera timmars pluggande på högskolan. För att sammanfatta min lördag så var den super och jag somnade med ett leende på läpparna.

Vidare till söndag, igår. Tidig uppstigning pga. jobb, delad tur från 7-21. Efter att ha jobbat dom första fem timmarna så åkte jag och familjen hem till min gammelmormor på lunch. Hon är så söt och så klok, kan inte inse att hon fyller 91 år om drygt tre månader. Annars hann jag få lite massage av mamma här hemma innan det bar iväg till jobbet igen för ytterligare fem jobbtimmar. Vad man får lära sig inom mitt yrke är att en dag inte är den andra lik och jag tror det är så in i norden nyttigt inför framtiden.

Jag kom hem vid halv tio. Jag åt en pizzabit, packade ihop lite duschgrejer och ombyte och sedan åkte jag och Oscar hem till Alfred. Vi satt vid hans köksbord och pratade tills klockan var halv ett på natten. Slutligen la vi oss platt i soffan och sängen och bara var en stund innan jag och Oscar åkte hem vid halv två-tiden.

Som jag brukar säga. Det tar på krafterna att vara på topp men det är värt det i alla lägen. Nu ska jag ta mig an en ny vecka, v.40. Jag tror och hoppas att det blir en bra vecka. Kram på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar