fredag 26 september 2014

FREDAG!

Nu är jag vaken igen, har precis ätit lite frukost och sitter i denna stund framför datorn med en kopp te bredvid mig. Jag har inget speciellt planerat då jobb väntar senare utan hade väl egentligen bara tänkt vara. Jag funderar dock på att ge mig ut och promenera en sväng. Både för att jag vill komma igång med lite motion igen och för att jag har haft den tanken varje morgon den här veckan. Varje dag har jag vaknat till regn och rusk och då har det inte blivit av. Inte för att det är mycket härligare väder idag men jag vill bara ha det gjort. Allting fungerar med lite bra musik i öronen, visst? Jag har fastnat för mumford and sons. Det kan ha med att göra att min bror spelar låtar av dom på gitarren varje dag, från morgon till kväll.

Annars är det ju faktiskt fredag idag och dom flesta tar efterlängtad helg efter en hektisk jobbvecka. För mig är inte fallet så. Jag fick jobberbjudande på den avdelningen som jag gick bredvid på för ett tag sedan och jag tackar inte nej till något jobb nu, så på söndag väntar delad tur 7-21. Min helg består alltså av en dag och det är imorgon lördag. Jag blev medbjuden på middag tillsammans med Oscar och Marcus på Oleary's, vilket gjorde mig superglad. Annars blir det nog en hemmadag i soffan tror jag, i alla fall som vädret ser ut nu. Kram på er och ha en toppenhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar