måndag 1 september 2014

REN lycka

Vilken rolig träning det blev ikväll. Grabbarna stöttar mig till hundra procent, peppar mig och talar om vilken duktig coach jag är. Inte för att jag tror att Oliver och Kevin klickar in här men grabbar - JAG TYCKER OM ER. Jag fick en sådan träningskick idag på träningen. När jag skulle visa tjejerna övningar så insåg jag verkligen hur roligt jag tycker att basket är och hur mycket jag saknar det. Vi visade en övning där man spelar två emot en på en korg. Kevin och Oliver emot mig såklart. Vi skulle visa tjejerna att det är viktigt att gå på returer, alla tre tog i från tårna och kämpade om bollen. Fan vad jag saknar det där alltså, att vara tuff under korgen och kämpa för liv och död (vinnarskalle x1000). Hur som helst... skönt att komma hem från träningen med en lycka som rusar i hela kroppen.

Jag skulle lätt kunna ta på mig löparskorna nu och springa några kilometer, jag är fortfarande hög på adrenalin och riktigt taggad. Här kommer tips på låt att löpa till: slå mig hårt i ansiktet . Jag blir så jäkla peppad av den låten, är det bara jag? Jag vet inte vad det är som gör det, men jag får en kick. Precis som om någon verkligen slår mig på käften och skriker på mig att jag ska springa fortare. Musiken gör så otroligt mycket när man tränar, känner ni igen er? När det är en backe kvar till målet och kroppen vägrar, helst av allt vill man lägga sig ner och gråta, men så kommer favvo-låten och hjärnan vägrar låta kroppen lägga av. Den känslan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar