onsdag 29 januari 2014

Att fylla på "må bra kontot"

Ikväll mina vänner, har jag varit på föreläsning. Otroligt vad jag lärde mig mycket. Från att ha kommit dit lite halvtrött till att vara SÅ pepp på livet. Jag älskar att sprida glädje till mina nära och kära, det är någonting av det bästa jag vet och efter ikväll ska jag bli ännu bättre på det. När det är mycket plugg och livet känns allmänt piss så är det bara att plocka fram det som faktiskt är bra. Oftast känns det som allt i den stunden är så fruktansvärt hemskt, ibland vill man till och med bara sjunka under jorden, MEN det är då det är dags att plocka fram bra tankar, tankar som gör att man inte vill sluta le. HUR SKÖNT KOMMER DET INTE VARA NÄR DET DÄR JÄKLA PLUGGET ÄR AVKLARAT OCH JAG KAN VARA STOLT ÖVER MIG SJÄLV? Precis, det är en underbar känsla. Jag bara älskar den.

Jag måste också börja tänka mer "jag kan om jag bara vill". I min vardag finns det oftast många undanflykter till att slippa, det handlar i många fall om att jag är lat och inte orkar - det ska ändras på.

 Några sekunder senare sken jag upp som en sol. Jag har fått träffa min favorit-faster Anneli och pratat om min och Sophias resa (Sophia om du läser det här så hälsar hon stor puss och kram), jag har även fått mig en frisk och härlig promenad och jag kom precis hem till min familj som jag uppskattar SÅ. Det är inte det enda, jag har en superfin pojkvän som finns där för mig dag som natt och jag vet vilka vänner som alltid står vid min sida. Livet är fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar