måndag 11 november 2013

Måla naglarna

När jag pluggar så tycker jag att allt annat än själva plugget är roligt. För att undvika att behöva fortsätta så passade jag exempelvis på att plocka ut diskmaskinen, som jag egentligen tycker är jättetråkigt. Det är konstigt det där. Efter ännu en stund vid datorn så fick jag syn på ett nagellack på köksbänken. Helt plötsligt blev jag sugen på att måla naglarna också, vilket jag sällan gör. Jag har nämligen ett beroende som jag återkommer till varje dag, nästan varje timme, kanske minut och det är att bita på naglarna/nagelbandet. Regelbundet får jag kommentarer av både kompisar och familj som påminner mig om att sluta. Det är en sån där grej som jag oftast inte tänker på. Jag kan sitta och bita sönder hela fingrarna utan att ens vara medveten om att jag gör det och hur knäppt är inte det på en skala? Vissa perioder är bättre än andra. När det är någonting jag är stressad över kan det bli mer och vissa stunder försöker jag intala mig själv att sluta. Då är det bra i några dagar och sen börjar jag igen. Detta dumma beroende kan göra mig förbannad. Jag har testat allt möjligt, äckligt medel som ska göra att man inte biter för att det smakar pyton. Jag har testat att måla naglarna för att det ska se lite finare ut och göra så att jag inte vill förstöra dom och jag har tejpat hela händerna fulla, men antingen så har jag börjat bita på tejpen omedvetet eller bara tagit bort den. Det kommer perioder när jag skrattar åt mig själv. Det är väl bara att sluta eller? Nej, det verkar inte vara så lätt. Nu är jag inne i en "bra period" igen och då är det bäst att passa på. Att göra naglarna lite finare, kan nog göra att jag slutar, det är så jag försöker tänka. Ni kan väl hålla tummarna åt mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar