torsdag 21 november 2013

Han är med överallt


 
Vilken mörk torsdag det har varit, riktigt "ruskväder". På väg till skolan så förvandlades den snöiga vintervägen till massor av regn och när jag var framme i stan i morse så var det precis som om snön aldrig hade existerat. En kort skoldag i alla fall och vid tolv följde jag med Sophia hem i några timmar för smarrig lunch och lite plugg, innan vi skulle på utvecklingssamtal båda två. Det är alltid mysigt att vara två tycker jag!
 
Som ni ser på bilden så är det plugg på G igen, den här gången är det naturkunskap och ni har väl troligen inte missat Milou, som har intagit position på mina papper. Ibland kan man tro att det bara lever en katt i vårt hus, bara för att det är honom som jag fotar mest. Det handlar helt enkelt om att dom är olika på det sättet att Milou är social och Mimmi vill vara för sig själv. Mimmi har den absolut lenaste pälsen jag har känt på en katt och hon är så mysig när hon väl vill krypa upp i sängen någon gång ibland. Milou däremot älskar att kliva på datorn när man pluggar, sitta några cm ifrån en när man käkar sin frukost och klättra upp i ens ansikte för att mysa lite. Ikväll kände han för att vara delaktig i naturkunskapen, jag ska alldeles strax väcka honom och be honom förhöra mig. Vad tror ni om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar