tisdag 12 november 2013

Fobier

Trä

Jag har otroligt svårt för att röra saker som är gjorda av trä. Jag ryser så fort jag kommer i kontakt med det, bara jag tänker på det så får jag en obehaglig känsla i kroppen. Det kan vara alltifrån en träslev som man använder vid matlagning och bakning till en glasspinne. När jag säger att jag tycker att det är hemskt att ta i saker som är gjorda av trä så ska vi inte prata om hur hemskt det är att behöva bita i det och det är en anledning till varför jag ofta struntar i att äta upp det sista på glassen. Minns ni när man åt glassen med träsked på McDonald´s? Den tanken får mig att rysa. Usch och fy!


Kräkas

Det här är det absolut värsta jag vet, DET VÄRSTA. Jag kan inte ens beskriva med ord hur mycket jag avskyr att må illa. Jag är väldigt noga med att maten är färdiglagad och inte rå, så att risken till att behöva spy ska minska. Om jag råkar äta någonting som är för gammalt kan det hända att jag har svårt att sova på kvällen för jag är rädd över att behöva vakna mitt i natten av att behöva spy. Det händer såklart att det kommer dagar när jag mår riktigt illa och det är väl normalt, men mitt beteende och panik när jag inser att jag kanske kommer behöva spy är hemsk och kanske inte lika normal. Jag blir så rädd utan att veta vad det egentligen är som jag är rädd över. Jag kan börja skaka och bli riktigt nojig.

Älgar

 



Jag har ett svagt minne av att jag började skrika på vägen hem från lager 157 för många år sen, då det stod tre älgar vid vägen, men det är ingenting som jag har fortsatt att tänka på. Det är först nu, för några månader sen som jag insåg hur rädd jag är för detta gigantiska djur. Som ni vet så bor min pojkvän på landet och nu när jag har tagit körkort så blir det att jag tar bilen dit ganska ofta. Nu i hösttider är det ofta väldigt mörkt när jag är på väg dit. Jag blir som ett litet barn när jag åker sista biten i skogen, utan lampor. Jag kör väldigt, väldigt sakta och så fort någonting rör sig så får jag för mig att det är en älg som ska springa fram och attackera mig. Haha, det låter ju helt extremt töntigt. Senast jag såg en älg var när jag och Oscars föräldrar var på väg hem från hans match. Jag fick rent utsagt panik när den stod där vid vägen och glodde. En annan sak som bevisar hur rädd jag är:
Oscar bor i ett eget hus ca. 20 meter från det "stora" huset. Om jag vaknade på natten och behöver kissa så springer jag allt vad jag kan för att slippa träffa på en älg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar