onsdag 11 juni 2014

Studenttider

 
 ~
 
Nu mina kära vänner börjar det allt att dra ihop sig. Trots att det fortfarande är overkligt att jag tar studenten på fredag så börjar tanken slå mig allt mer. Jag blev påmind idag när samling i Brahe-salen väntade för alla treor på skolan, samt sång och ett tal i rådhusparken. När talet lästes upp kom tårarna från ingenstans, börjar därför fundera på hur det kommer sluta på fredag. Hur som helst kom jag hem tidigt idag, redan vid elva faktiskt och redan då satte städningen igång för mig. Jag känner att jag vill vara delaktig i förberedelserna inför min egna student och inte bara låta mina föräldrar behöva fixa och trixa med saker som ska göras. Nu är golven dammsugade och färdigskurade. Dom två toaletterna är även dom, kliniskt rena. Nu kan man väl säga att det enda som återstår är mitt rum och det ska jag alldeles strax ta tag i. Ikväll väntar middag på piren och imorgon väntar storhandling med mamma och utbildning inför sommaren på rubinen. Dessutom har jag bestämt att fixa en personlig överraskning till alla mina gäster som kommer på fredag, det krävs lite jobb men det är dom värda!  
 
 Jag ska försöka uppdatera er så mycket som jag bara kan nu den sista tiden. KRAM!
 
 
~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar