onsdag 25 juni 2014

"Förr eller senare exploderar jag"

Ikväll har jag varit på bio och sett den sorgligaste filmen någonsin. Jag vill ju inte direkt avslöja hela historien då några av er säkert hade tänkt titta på den någon gång i framtiden. Kort och gott handlar det i alla fall om en tjej och en kille, varav båda är cancersjuka och som träffas på en stödgrupp för just cancersjuka. Det som händer är att dom blir kära och under hela filmen får man följa det som händer i deras liv, hur kärleken mellan dom bara växer och växer. Jag vill inte berätta mer än så. Dom sista trettio minuterna satt hela biosalongen och snörvlade. Fler och fler började gråta mer och mer. Usch.... Jag tycker att filmen "allt för min syster" är kämpig att se, men det här var något ännu värre. När jag gick ut från filmstaden var jag röd i och runt hela ögonen och jag kan fortfarande inte sluta tänka på det som faktiskt hände.

Nu har jag precis ätit kvällsmat med la familia. Pappa hade grillat smarrigt kött precis tills vi kom hem igen. Nu ska jag strax krypa ner i sängen och krama Oscar lite extra, det behövs efter den där filmen kan jag säga. Imorgon börjar allvaret igen men jag börjar inte förrän klockan ett, så sovmorgon får jag i alla fall. Hoppas att ni har haft en härlig onsdag. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar