lördag 28 juni 2014

Det skedde en olycka

Igår när vi hade ätit och gottat ner oss i mammas och pappas sängar skedde det en olycka. Min katt Milou låg på mitt bröst, eller snarare på hela överkroppen då han numera är så stor. Rätt som det var hoppade Martin till i sängen och det skrämde Milou som satte sina klor rätt i min hals, mage och mitt ena bröst. Jag skrek världens skrik och Milou sprang iväg. Jag ville inte ens se såren då jag kände hur dom värkte. Halsen och magen gick bra, där har jag bara tre små hål från två och tre klor. Bröstet däremot är helt förstört. Tre rätt så djupa rivmärken som fortfarande gör ont. Oscar plåstrade om mig och Martin hämtade material som behövdes. Jag ringde till mamma och grät vilket inte händer allt för ofta. Ja, det blev lite mycket där på en gång. Inatt har jag sovit med kompresser över hela bröstet för att inte få in smuts. Blir det varigt och jag får feber så måste jag åka in för en stelkrampsspruta men jag känner mig helt okej. Jag tror mest att jag blev chockad då jag aldrig har blivit riven sådär djupt tidigare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar