fredag 27 juni 2014

Föräldrarfritt

Jahopp, då var det fredag och ännu en arbetsdag har passerat. Jag kom hem för fyrtiofem minuter sedan och slog mig då ner i soffan, att jobba tar allt på krafterna och speciellt när man inte är van. Hur som helst så gick dagen bra och ändå ganska fort.

Det blir inget Göteborg i helgen, men istället är det föräldrarfritt. Ikväll och inatt är mamma och pappa nämligen iväg och träffar lite vänner och då passar vi på att umgås bara vi tre, jag, Oscar och Martin. Haha, många "och". Vi tänkte grilla lite kött (om det inte ösregnar) och till det ska vi äta potatisgratäng och bearniesesås. Det är fredagslyx det. Innan vi sätter igång med maten ska jag passa på att göra en vit chokladmousse som vi ska äta till efterätt. Till den ska det serveras lite smarriga jordgubbar. ÅÅÅÅH, nu är det fredag och helg. Se till att njuta riktigt ordentligt kompisar, för det ska jag göra.

 
Tidigare idag, på min rast satt jag och njöt i massagestolen som finns nere i personalrummet. Härligt värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar