lördag 14 juni 2014

Min stora dag

Vilken underbar dag jag hade igår, svårt att ens försöka beskriva den såhär med ord. På morgonen var jag lugn och kunde fortfarande inte riktigt förstå vad som höll på att hända. Jag gick på champagnefrukost, tog foto med klassen, samlades i klassrummet och avtackade lärare, åt "lyxlunch" i matsalen samtidigt som jag lyssnade till lärarnas ljuva stämmor, dansade på stolar, gick på avslutningsceremoni i Brahe-salen, inväntade urspring (här började pirret i magen sakta men säkert komma krypandes), sprang ut och kände världens rus och ännu mer lycka, sprang och hoppade upp i Oscars famn och kramade om resten av mina nära och kära, fick gosedjur och annat hängandes runt halsen, tog mig fram till vårt flak, klättrade upp på det och sjöng och skrek som aldrig förr, åkte iväg på flaket och ville aldrig att det skulle ta slut, tappade studentmössan i lera, sköljde mössan under vatten så att den vägde flera kilo, åkte bil och sjöng hela vägen hem till bjudningen, blev mottagen av underbara människor, åt god mat och kände mig uppvaktad precis hela tiden, kämpade för att mössan skulle torka inför kvällen, gick runt och log mest hela tiden, åt efterrätt, pratade med mina goa gäster, kramades, inväntade kvällens festligheter, åkte hem till Sophia, dansade med hennes pappa och körde breakdance på deras gräsmatta, hoppade in i Oscars bil med Sophia, åkte en extra flakrunda genom stan, skrek på folk och sjöng fast rösten redan var försvunnen, blev avsläppt hos resten av alla klasskompisar, dansade lite, gick vidare till Sliver, dansade lite till, träffade gamla klasskompisar, kramades, gick till Mc Donalds med förstörda fötter, åt mat, blev trött, bestämde oss för att åka hem, traskade till Rådhusparken, blev upphämtad av Oscar, kom hem och blev mottagen av mamma, pappa och Martin, gick och la mig, somnade. 

Bästa dagen i mitt liv. Så glad över alla som tog sin tid att närvara på min bjudning, så mycket lycka och så mycket glädje. Så glad över personerna som gjorde min dag bättre än bäst. Så glad över min älskade pojkvän som ställde upp att både skjutsa och hämta mig mitt i natten. BARA SÅÅÅÅÅ JÄVLA GLAD! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar