tisdag 4 februari 2014

Barnmorska!?

Jag börjar bli mer och mer säker på vad jag vill göra i framtiden och den känslan är mer än fantastisk. Jag skulle kunna titta på förlossningsprogram om och om igen utan att tröttna, jag älskar det. Har ni höratalats om en unge i minuten, programmet som har gått på tv4? Det handlar i alla fall om förlossningar i Västerås. Jag tror jag har sett alla avsnitt säkert tio gånger och jag gråter av lycka lika mycket varje gång. Det är någonting som gör att jag blir så upprymd av att se det som sker i förlossningsrummet. Kvinnan som ska föda sitt (och sin mans) barn och den blivande pappan som står bredvid och peppar för fullt, som ett team. Jag vill vara en del av det. Jag vill finnas där för dom och ge dom den trygghet som behövs så otroligt mycket i denna stund.

Tidigare idag när jag besökte ungdomsmottagningen så fick jag träffa två barnmorskor som berättade om deras underbara arbete. Jag blir så glad av att prata med personer som har mycket erfarenhet i det som jag är intresserad av, det var så roligt. När dom berättade att man även kan jobba med människor i alla olika åldrar så blev jag ännu mer taggad och säker, det känns som min grej. Om man inte vill jobba på förlossningen så kan man jobba på bb, om man inte vill jobba på bb så kan man jobba på en ungdomsmottagning och träffa ungdomar. Ja, ni förstår. Det är bara några områden inom ämnet. Jag tror jag har bestämt mig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar