onsdag 3 december 2014

Sjukstuga

Hej på er allihop! Allt bra med er? Här pågår sjukstuga. Oscar hostar som en galning och jag sjukanmälde mig från jobbet för första gången igår. Jag gör det mesta för att kurera mig, dricker te för halsens skull och vilar på dagarna för kroppens skull. Igår låg jag i sängen hela dagen och först idag tog jag mig ut för att få en nypa luft. Usch, det är så tråkigt att vara sjuk. Energin är som bortblåst och rastlösheten kommer och går hela dagarna. Tur att jag har min lilla kisse som gör mig sällskap. När jag ligger och sover gör hon också det och när jag äter sitter hon bredvid. 

Sedan sist vi hördes av har lägenheten pyntats med lite julmys. Dessutom har mina första egna pepparkakor bakats (eller ok, bakade några förra året på bageriet men då var jag inte helt ensam). Annars pratas det mycket julklappar här hemma, vem ska få vad osv. Så fort jag mår lite bättre ska jag sätta igång med att baka lussekatter. Jag har verkligen funnit ett intresse för att baka, speciellt nu när jag har mitt "eget" kök. Älskar att exprimentera, dessutom är det roligare att bjuda på fika som man själv har bakat. Oscar fyller snart 21 och då måste vi ha lite gottit att bjuda gästerna på. Vi hörs snart igen! 

Kram Lisa. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar