fredag 19 december 2014

Storstädning på G

Igår var både jag och Oscar lediga. Tanken var att vi skulle städa hela lägenheten inför jul, men vi (läs jag) kände för lite äventyr och någon timme senare var vi framme på Ullared. Vi blev chockade över hur lite folk det faktiskt var såhär innan jul, men det var ju skönt. Vi inhandlade några sista julklappar och lite annat smått och gott. 

Eftersom det inte blev någon städning igår så ska jag ta tag i det idag istället. Nu i efterhand känns det bra att vi tog det beslutet. När jag och Oscar ska städa så börjar vi alltid småtjafsa och därför är det bättre att jag gör det själv, haha. När jag säger storstäda menar jag att allting ska vara skinande rent. Tvätthögen ska vara borta, disken ska vara diskad, sängen bäddad osv osv. Oscar tycker det räcker med att "plocka i ordning lite" = lägga upp kläderna på en stol istället för att låta dom ligga kvar på golvet. Så ja, på den punkten är vi lite olika. Nu ska jag minsann sätta igång! Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar