torsdag 4 december 2014

Fix och trix

Idag mår jag bättre, trots att näsan rinner konstant. Så brukar det vara för mig. Innan "sjukdomen" har brutit ut så mår jag piss. Det värsta är att jag alltid får ont i magen i samband med förkylning. Jag mår illa från och till dygnet runt och aptiten försvinner helt och hållet, blä. Stackars Oscar som har fått lyssna på mitt gnäll två dygn i sträck. 

... men som sagt. Nu mår jag bättre och tanken är att pallra mig till jobbet imorgon. Jag vaknade upp utvilad klockan halv elva och ställde mig och gjorde en omelett. Innan jag somnade igår lovade jag Oscar att ta disken, så det har jag faktiskt gjort. Dessutom har jag slagit in lite julklappar och tvättat lite. På tal om julklappar. Jag brukar alltid vara ute i sista minut, komma på sista veckan att alla klappar inte är inhandlade och ha ren panik. I år har jag bestämt mig för att det ska vara annorlunda. Med tanke på att jag jobbar väldigt mycket framöver så har jag varit tvungen att planera bättre. Några klappar är redan inhandlade och redan i eftermiddag ska jag och Oscar iväg och inhandla några till. Jag får panik av att bara sitta inne och glo. Vi har även planerat att fixa ihop ett litet pepparkakshus. Oscar är rädd för att vi ska börja bråka under bygget men jag försöker lugna honom, haha. 


Den lilla katten som är som en svans efter mig. Hon blir förtvivlad när hon inser att hon inte kan hoppa upp till diskbänken än. När jag står och diskar sitter hon snällt vid mina fötter och väntar tills jag är klar. Den enda gången hon inte vill vara med mig är när dammsugaren åker på, då springer hon för livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar