fredag 19 december 2014

Julgodis med mami

Eftersom både Oscar och pappa är på julbord ikväll (ja, dom jobbar på samma jobb) så umgås jag med min lilla mamma. Vi har bakat knäck, brownies och cornflakeskakor. Så himlans mysigt, tills jag fick brännskador på tummen, haha. Jag skulle hälla knäck i formarna och råkade hälla på min tumme istället för i formen. Jag fick alltså 120 grader varm knäck över hela tummen, fick panik och sprang till kranen. En timme senare sitter jag med blåsor på min stackars tumme, aja så är det.

Vad jag älskar att komma hem. Ibland kan det vara det bästa på hela veckan, faktiskt. Efter två månader i lägenhet har jag insett hur mycket som ska fixas jämt och ständigt. Disk, tvätt, matlagning osv. Jag har alltid hjälpt till med disk och tvätt hemma, men det är mamma som har dragit det största lasset. Nu är det min tur att få känna på hur det känns. Kanske lika bra att vänja sig. Som tur är hjälper Oscar gärna till om jag ber honom. Sen är det mitt eget fel att jag vill ha det på mitt sätt, jag kan bara klandra mig själv. Tack o hej! Ha en superhärlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar