lördag 13 december 2014

Kalas

Idag har vi kalasat hela dagen. Vid elva-tiden kom Oscars familj hit, samt mor- och farföräldrar. Det bjöds på frallor och äppelkaka som en liten efterrätt. Mysigt måste jag säga, vi ses ju inte så ofta längre med tanke på flytten. Jag ser fram emot sommaren 2015 när jag kan åka tillbaka till landet och mysa sönder, fiska, sola, njuta av lugnet. Nästa gång vi ses är på julafton. Jag är så glad att jag kunde byta pass på julafton och jobba 7-13 istället för 15-21. Nu hinner vi med både Oscars och min familj.

Vid fyra tiden idag kom nästa gäng. Min lilla familj + farmor. Då fick det bli tårta istället. Jag är supernöjd med dagen och är säker på att Oscar känner detsamma. Jag älskar att kunna bjuda igen. Alla gånger man själv har blivit bortskämd med gott fika på kalas - äntligen kan man ge tillbaka. Nästa gång får det nog bli middag tror jag. 

Nu ska jag krypa ner bredvid min nyblivna 21-åring. Imorgon är det tidig uppstigning, jobb står på schemat. Hoppas att ni har haft en fin lucia. Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar