lördag 22 november 2014

Ledig helg

Dagarna rullar på. I torsdags jobbade jag som sagt ett ovanligt långt pass från 7-17 och efter det åkte jag och Oscar hem till hans föräldrar för middag. Rena lyxen, ännu en gång. Kasslergryta serverades, som förövrigt är en utav mina favoriträtter.

Även fredagen bjöd på jobb, då ett pass från 06.45-15. Snabbt hem till lägenheten, diska, hänga tvätt, tvätta ännu mer och stryka. Efter det bädda sängen och dammsuga samt rensa kattlådan och fylla på mat till Mollie. In i duschen för att sedan åka till träningen. Vid 19.15 hämtade jag sedan upp Oscar på Råslätt för en tripp till Mullsjö och nyhemshallen. Vinst för Hampus och hans lag och efter det åkte vi hem, slocknade som två bebisar på varsin sida av sängen. Skönt att vakna upp idag lördag och veta om att hela lägenheten är städad, inga måsten. Skönt att dessutom, för en gångsskull vakna upp utvilad.

Idag har jag varit på blomsterlandet och köpt nya blommor till lägenheten. Dom gamla blommorna klarade sig i en månad innan dom dog, vilket jag ändå är ganska nöjd med. Har aldrig skött om en enda blomma i mitt tidigare liv. Nu ska det lukta hyacint i vardagsrummet. Tänka sig att det snart är dags att pynta hemmet med julprylar. I år ser jag fram emot det där, vilket jag annars aldrig gjort. Jag är ingen traditionsmänniska men antar att det handlar om att jag och Oscar numera har ett eget hem att sköta om.

Annars mår jag bra. Har varit hemma på Hagaberg och gosat med mina älskade missar, Milou och Mimmi. Ikväll ska vi umgås med mamma och pappa. Vi ska titta på "Så mycket bättre" och bara vara. Imorgon åker jag och tjejerna till Nässjö och då ska det banne mig bli vinst, är riktigt taggad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar