tisdag 28 oktober 2014

Jobba, jobba, jobba

Hej på er! 
Igår var jag på utbildning hela dagen - anledningen till att jag lös med min frånvaro hela dagen. Idag hämtade mamma upp mig på råslätt för en promenad på axamo. Väldigt härligt att röra på sig lite och dessutom mysigt att få prata allmänt med mamma en stund. 

Lyssna på det här. Jag och Oscar har haft vårt första ordentliga gräl sedan flytten (jag skrattar åt det nu i efterhand). För det första var inte disken diskad, dessutom låg tvätten kvar i tvättmaskinen trots att jag bad honom att hänga upp den innan jag åkte. Han gav mig en dålig ursäkt som att tvätten inte fick plats på torkstället, men det var ju konstigt att jag lyckades. Inte nog med detta så skulle han sätta upp en spegel på väggen. Skönt tänkte jag, äntligen kommer den upp, varpå jag ser att den hänger snett och för långt åt höger sida (alltså INTE i mitten på väggen). Ja jo, visst, jag kanske är lite petig men vem vill ha en sne spegel i hallen? Det är då jag får backa och tänka att det faktiskt är Oscars lägenhet mest, jag har ju min adress hemma fortfarande. Hem till mamma och äta, hon är så snäll som bjuder på mat var och varannan dag. Hon bara skrattade åt oss, mest mig då eftersom hon alltid är på Oscars sida. Det är skönt att höra att man inte är ensamma om att bråka om sånt här. Hon förklarade själv att hon alltid har varit petig medan pappa har blivit förbannad och tyckt att det inte spelar så stor roll. Haha, jösses Amalia. Nu är vi iallafall sams igen, jag och min fästman. Tänk - det här är bara början på vårt liv tillsammans. 

Vi pussades hejdå innan jobbet och nu saknar jag honom redan igen. Ikväll ska Oscar sova över hos mig. Det känns konstigt, han som nästan bodde hos mig innan.. Och nu är det istället jag som nästan bor hos honom. Jag har flyttat in i det lilla rummet hemma så ikväll och inatt ska jag och Oscar få känna på lite nostalgi igen, det var i det rummet vi kramades och pussades i 2009. Nu ska jag fortsätta njuta av min rast och sedan fortsätta jobba på. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar