torsdag 2 oktober 2014

Höst

Idag premiärjobbade jag inom vikarieförmedlingen, alltså på en förskola här i krokarna. Superkul att få ta sin ann nya utmaningar och skaffa sig erfarenheter i en annan "branch". Efter jobbet såg jag på min mail att jag hade fått ännu ett jobberbjudande på ett äldreboende i Norrahammar som jag inte ens sökt. Helt ofattbart, jag som trodde jag skulle stå arbetslös efter skolan. Hör på här kompisar - DET FINNS JOBB. Det vill bara till att kämpa och visa att man vill och är intresserad. Sök, sök, sök.

Nu ligger jag i soffan och snicksnackar lite med min far. Jag hämtade honom på jobbet efter mitt jobb och sedan åkte vi och handlade. Om en stund väntar kvällsmat och jag funderar på att ta ett varmt bad efteråt. Imorgon väntar jobb igen, då 7-13 på rubinen, så därför blir det tidig läggdags ikväll. Vi hörs, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar