måndag 9 december 2013

Min bästa vän



Om två dagar lämnar min bästa vän Sverige för att åka till Filippinerna i en månad. Helt sjukt och jag kan fortfarande inte förstå det. Jag och Sophia ses i skolan varje dag och om någon av oss inte är där så skriver vi ändå med varandra. Om det är någon gång vi varken ses eller hörs så kan det vara en lördag någon gång i månaden. På söndagar hörs vi alltid av och kollar läget om hur vi ska ta oss till skolan på måndagen osv. Förstår ni vilken omställning? Det gör inte jag, inte än. Det är en himla tur att wifi finns och att vi kommer att höras, men att däremot fira nyår utan henne kommer bli desto jobbigare. Jag försöker tänka positivt och ha i baktanken över hur roligt det kommer vara att ses när hon kommer hem igen. Dessutom unnar jag henne den här resan, det är hon värd och jag vet att hon kommer ha det bäst. Puss på dig vännen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar