lördag 28 december 2013

April, maj, juni

April

Jag, tillsammans med mamma, pappa och Oscar åkte till Täby för att titta på final four i basket. Det blev en mysig vistelse med en hotellnatt, god mat och frukost, sedan basket också förstås.

Under en fredagkväll åkte jag och bröderna Swahn till racket centrum för att bowla lite.

Jag gick ut för första gången tillsammans med Julia, Oscar och Alfred.

Maj

Jag och Oscar åkte till Göteborg för att titta på basketfestivalen. Vi hade turen med oss när vi valde att stanna till finaldagen. Fina Ida och hennes lag tog guld.
 

 Minns den sextonde maj som om det vore igår. Jag och Oscar hade noll planer inför dagen och han bestämde sig för att ta med mig på en promenad i skogen. Han visade mig otroligt fina ställen, massor av fina sjöar och platser. Minns också att jag hade svårt att slappna av, det enda jag tänkte på var min uppkörning som skulle ske den tjugonde, som jag dessutom inte hade berättat för Oscar.



Efter att ha kuggat på min första uppkörning den sjätte maj, kunde jag inte vara gladare när jag äntligen klarade det den tjugonde. Tårarna rann när jag ringde till mina närmsta och berättade om det glädjande beskedet.

Det måste vara någonting med mig och datumet tjugo.
20 mars, födelsedag. 20 maj, körtkortsdag. 20 september, namnsdag.

 

Juni
 
I början på juni rullade bilen mot Halmstad och Gullbranna med tjejerna på bilden för en övernattning i Amandas husvagn. Vi såg glada studenter inne i staden, grillade (fråga Sophia om ni vill veta mer om vårt grymma teamwork) och gick promenad. Förutom att jag höll på att frysa rumpan av mig på natten så var det skönt att komma iväg från Jönköping en stund.
 
 
Min lillebror slutade nian och var stiligare än någonsin, därav blev vi tvungna att ta en syskonbild. Någonting som hängde tungt på mina axlar var att jag skulle jobba på studenten, men det gick bra och slutade med två studentfirande. Först Sofia och Hanna i Huskvarna, vidare till Norrahammar där firande för Viktor och Elina väntade. ÅH, snart är det min tur.

Firade midsommar i farmors sommarstuga med detta goa gäng. Jag och Oscar åkte upp dagen innan för att fixa och trixa lite. Dagen efter anlände alla andra och vi åt och skrattade tillsammans och hade riktigt roligt.  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar