torsdag 17 oktober 2013

Tankar innan läggdags

När man lägger sig i sängen så dyker helt plötsligt massor av tankar upp. Det är precis som om man inte hinner tänka under dagen och att allt därför kommer upp senare på kvällen. Lite skumt det där ändå måste jag säga. 

Det slog mig precis att vi är inne i mitten på oktober, jösses. Snart november. Var tar tiden vägen? Var tar dagarna och veckorna vägen? Ibland blir jag nästan lite rädd. Ibland känns det som om jag inte riktigt hinner med i tempot på något sätt. 

Just nu börjar jag komma in i jultankar. Det är ju trots allt inte jättelångt kvar tills man ska springa runt där i stan och leta paket till nära och kära. Sen tänker jag självklart på allt det som hör till julen också. Mörka kvällar med ett snötäcke utanför fönstret och visst kan det vara mysigt, trots att jag inte är någon direkt "vinter-människa". Dessutom ser jag alltid fram emot det årliga pepparkaksbaket, haha. Det är väl okej att göra det trots att man är 18? Mina favoriter är nog grisarna. Sen brukar jag göra sisodär en 20-30 hjärtan. 

Det slog mig även att min pojkvän faktiskt fyller 20 år om lite mindre än två månader. Herregud säger jag bara. 20 år! Det känns ändå som om det är en speciell ålder och att man på något sätt går från ungdom till vuxen på riktigt. Så ja, det är ju det där med present. Jag har några små idéer bakom ryggen på honom som han inte vet om, måste fundera vidare. 

En tredje och sista sak som slog mig ikväll är att jag jullovet 2013 kommer befinna mig i mitt hus samtidigt som min bästa vän befinner sig på andra sidan jorden. Det är en riktig omställning, men är såklart glad för hennes skull. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar