måndag 21 oktober 2013

- Det finns två dagar det här året som jag har gråtit floder och jag minns dom som om det vore igår. Den första var när jag kuggade på min uppkörning. Jag gick runt på stan och pratade i telefon med mamma, jag grät så jag knappt kunde andas och var helt förstörd. Nu i efterhand, när jag har mitt körkort i plånboken, så tittar jag på den där ledsna Lisa och skrattar lite åt henne. Det kommer faktiskt fler chanser. Andra dagen var när jag hittade lilla Milla på järnvägen. Usch. Jag bara skrek. Minns att jag glömde bort allt som fanns runt omkring. I mitt huvud fanns bara min älskade katt som inte fanns längre. Tänk att ett djur kan betyda så mycket för en.


- Det bästa jag vet är att göra andra människor glada. Att på något litet sätt kunna göra annorlunda för någon annan. Jag har sista tiden försökt vara lite mer noggrann med att skriva ner mina tankar i ett sms och sedan skicka iväg det. Mitt hjärta värmer varje gång någon öppnar julklappen som är från just mig och när jag ser att personen blir glad. Likaså när det gäller födelsedagspresenter.

- Jag har varit kär i en och samma kille i snart fem år. Den här killen och jag har gått igenom otroligt mycket ihop och nu vet jag att vi är starkare tillsammans än någonsin. En period i mitt liv, för ungefär 2,5 år sen vågade jag aldrig tro på att det skulle bli vi igen. Idag ser allting helt annorlunda ut. Idag ser jag en framtid med honom och min kärlek till den här killen är obeskrivlig och tar aldrig slut. Oscar Swahn.


- Brevet på bilden nedan kan jag läsa om och om igen utan att tröttna. Det måste vara det finaste brev jag någonsin har fått.
 
 
- Vänskap är bland det finaste som finns. Att få sitta och skratta och bara prata massa strunt med en vän är med på min favorit-lista, helt klart. Jag är tacksam över dom personerna som alltid ställer upp för mig och som jag alltid kan vända mig till. Jag vet att några som klickar in här kommer att känna sig träffade, kram på er.  
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar