onsdag 16 oktober 2013

"Smal till varje pris"

Ikväll har jag lyssnat till Evelina Runnös föreläsning "smal till varje pris". Jag blev så tagen och så rörd över hennes berättelse. Hon pratade om sina egna erfarenheter kring ätstörningar och det hon sa gick verkligen rakt in i mitt hjärta och kommer att stanna kvar där under hela mitt liv. 

Det går inte missa alla dessa skriverier om mat, träning och kroppen. Dom finns överallt och då menar jag överallt. Ibland kan det vara svårt att låta bli att ta åt sig. Men som Evelina sa: vad är vackert, vem kan identifiera ordet vacker? Ingen annan än du själv. Ta en funderare och stanna upp, du duger precis som du är. 


Efter föreläsningen på Friskis och Svettis så fick man med sig lite olika papper med sig hem, en tidning och några "prova på att träna-kort". Idag har jag fått klart för mig att man inte ska skippa någon del av maten. Alla delar fyller funktion i kroppen. För att må bra ska man äta regelbundet och enligt tallriksmodellen, samt röra på sig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar