tisdag 8 oktober 2013

Ett blogginlägg

~ Vad har hänt sen sist ~

Senast jag bloggade var någon gång i februari och tänk vad mycket som har hänt sen dess. Jag har firat min 18 års-dag och tagit körkort och ibland är det som att jag fortfarande inte förstår det. Att jag numera skulle vara vuxen och myndig, ja, det kan vara svårt att ta in. Jag kämpade mycket med matten sista veckorna innan sommarlov, det var jobbigt, men jag klarade det tillslut. Sommarlovet var underbart. Jag kombinerade jobb och lov på ett bra sätt. En resa till Turkiet med Oscar och några småresor till bland annat Linköping, Göteborg och Danmark var vad jag hann med i resväg. Annars tillbringade jag mycket tid på landet, fiskade och utforskade skogarna i Bottnaryd, tog promenader i solskenet och bara "softade". Någonting som var speciellt var just sommaren 2013 var att jag badade mycket, både i sjön och havet. En varm sommar med andra ord - underbart. 

Nu är dessa varma tider förbi. Jag har börjat mitt sista år på gymnasiet, vilket är ofattbart. Träden har börjat skifta färg och bladen klär marken allt mer. Hösten för mig brukar bli ganska trist efter ett tag. Det blir jobbigare att gå upp på morgonen och det blir överlag mörkare dagar. Den här hösten ska jag försöka se det positivare, det är ju trotts allt mysigt att ta fram alla varma koftor, tända ljus och ta varma bad. Dessutom har jag bestämt mig för att göra om mitt rum, vilket blir en rolig förändring. Just nu ser jag bara fram emot höstlovet, då förhoppningsvis lite vila väntar, samt kvalitétstid med vänner. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar