måndag 21 januari 2013

Kvällstankar.

~

Om 58 dagar fyller jag 18 år och blir myndig, vilket för mig är ofattbart. Var tog tiden vägen? Känns som det var igår jag senast frågade mamma om jag fick leka med en kompis efter fritids. 

Det känns liksom både läskigt och spännande samtidigt. Knappt ett och ett halvt år kvar till studenten då jag ska ge mig ut i världen för att ta reda på vad jag vill syssla med i framtiden. Innan dess ska så mycket annat hända. Jag ska gå ut med bra betyg i skolan, ta körkort samt göra sådant som jag själv älskar. Det är så mycket som ska hinnas med och ibland känns det som om man inte räcker till. 

Precis som jag vill stanna tiden för att leva kvar här och nu så kan jag inte låta bli att tänka på den dagen när jag ska inreda min egen lägenhet. Jag tror jag fortsätter drömma ett tag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar