onsdag 14 januari 2015

Ett nytt kapitel i livet

Att det fortfarande finns människor som klickar sig in här alltså.. vad roligt. Göteborg var toppen och jag trivdes som fisken i vattnet. Innebandy är ingen favoritsport hos mig (som ni vet), men när det är någon jag känner som spelar så kvittar sporten. Med tanke på att jag är vinnarskalle så finns det ingenting annat än att VINNA oavsett om det är innebandy, fotboll, hockey eller basket. Vi unnade oss god mat, shoppade lite, umgicks med Oscars föräldrar samt tillbringade en helkväll med familjen Lindberg. Jag var supernöjd när vi åkte hem. Förutom att jag gärna hade stannat lite längre och därmed träffat Ida och Elin.

Efter Göteborg väntade jobb och samma vecka satte mina basketträningar igång igen efter jul. Jag fick återförenas med mina coachpojkar igen. Vad har jag mer gjort? En kväll hängde vi i Alfreds lägenhet jag och Oscar. Annars jobbade jag hela helgen. I måndags återförenades jag med Sophias röst igen, vilket ägde. Som vanligt snackade vi inte i tio minuter utan snarare i två timmar. Nu längtar jag banne mig ordentligt tills hon kommer hem igen.

Det största förändringen i mitt liv sedan vi hördes sist är att jag har börjat plugga. Strax innan jul fick jag vet att jag kommit in på vård- och omsorgsprogrammet. Om allting går som väntat kommer jag alltså vara färdigutbildad undersköterska nästa sommar. Ni som har hängt med mig här ett tag vet att min högsta dröm har varit att bli barnmorska (det är det fortfarande). Att tanken var att börja plugga till sjuksköterska för att sedan arbeta sig uppåt. Men nu, under det senaste halvåret har jag tänkt om en del. Varför jag väljer att plugga till undersköterska först.

Ja, för tanken om att en dag bli sjuksköterska finns fortfarande där någonstans. Det är bara det att jag har valt en annan väg att gå, trots att det kommer ta mig längre tid. Allting handlar om att skaffa sig erfarenheter från mig sida. Jag vill lära mig att se individen och arbeta "i" det hela tiden, vilket undersköterskor gör. Jag vill kunna känna med undersköterskorna om jag nu bli sjuksköterska en dag. Jag vill kunna relatera till mina egna erfarenheter och förstå hur dom tänker och känner, PÅ RIKTIGT. Så ja, det är väl den förklaringen. Vissa frågar om jag inte tycker att det är slöseri med tid. Varför jag inte satsar på att läsa till sjuksköterska direkt, men jag tror verkligen att det här är det rätta för mig. Dom allra flesta stöttar mig dock och tycker att det verkar klokt. SÅ NU KÖR VI!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar