fredag 23 januari 2015

Välkomnar våren

Hej på er! Hoppas att allting är bra med er. Anledningen till varför jag knappt håller till här numera är för att mina dagar ser ungefär likadana ut. Den här veckan har jag jobbat kväll tre av fem vardagar. Då har förmiddagen ägnats åt plugg. Min första kurs som jag ska ta mig igenom heter "Etik och människans livsvillkor". Den verkar väldigt intressant och hittills har det bara varit roligt att ta sig igenom sida för sida i boken. Min första uppsats är inlämnad, så nu känner jag att jag är inne i det. Allting handlar om planering och försöka hitta en någorlunda rutin. Annars vet ni ju att jag tränar ett basketlag två gånger i veckan, med andra ord tar det också en del av min tid.

Oscar jobbade också kväll den här veckan och för en gångsskull lyckades vi pricka in varandras tider bra (det brukar bli tvärtom annars). Det var endast onsdagskvällen som jag blev ensam. Eller ensam och ensam.. sällskapssjuk som jag är slutade det med att jag åkte hem till Alfred och hjälpte honom att storstäda hans lägenhet. Dammsuga, damma och svabba. Perfect teamwork.

Och så var det helg igen. Ikväll får vi övernattnings gäster. Oscars kusiner kommer hit och nanar över. Vi har pratat om detta så länge jag kan minnas. Det blir taco- och filmkväll som det ser ut nu. Om jag känner oss rätt så lär det bli ganska mycket snack också, vi är bra på att prata alla fyra. Förutom detta väntar jobb på söndag och lördagen är än så länge så gott som oplanerad. Det kan hända att mamsen och papsen kommer hit imorgon. Vi får se! Kram på er!

 
Efter jobbet idag åkte jag direkt till blomsterlandet för att köpa tulpaner. Nu är jag trött på vintern och välkomnar mer än gärna våren.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar